B E R N A R D  C Y K L O K L U B  S L O V A K I A

Na Záhorí: nedeľa v Plaveckom Štvrtku, 17.7.2011

Dĺžka trasy: 96 km
Mapa

Trasa 1: Bratislava – Biely kríž – Lozorno – Plavecký Štvrtok – Zohor – Devín – Bratislava 96 km
Trasa 2: Bratislava – Devín – Zohor - Vysoká na Morave - Láb – Plavecký Štvrtok – Láb – Zohor – Devín Bratislava 84 km

To, že Bratislava má mimoriadne priaznivé podmienky pre cykloturistiku, sme spomínali v minulej reportáži o dunajskej hrádzi, ktorú sme absolvovali smerom na východ začiatkom júla.
Tento raz sme sa vydali na západ od Bratislavy - cez Devín na Záhorie. Z centra sa dostanete na "Riviéru" (čo je východiskový bod smerom do Karlovej Vsi a na Devín) po Dvořákovom nábreží na ľavom brehu proti prúdu Dunaja, alebo po petržalskej strane po peknej cykloceste, Dunaj sa potom prekročí späť na ľavý breh po diaľničnom moste. Od Riviéry máte dobrý pocit, keď idete po krásnej cykloceste, ale po pár kilometroch ste zaskočení - pokračujete medzi autami po dosť frekventovanej komunikácii Devínska cesta – sú tam síce značky „pozor cyklisti“, ale človek nemá dobrý pocit a mnohí sa tomuto úseku vyhýbajú tak, že radšej sa dopravia do Devína autami.
Od Devína možno ísť po hrádzi pri rieke Morava až do Českej republiky. Cyklocesta pokračuje z Devína popri ulici Kremeľská a míňa Devínsku Novú Ves. My na konci Devínskej Novej Vsi radšej starú hrádzu opúšťame a pokračujeme po ceste Devínskej jazero pozdĺž železnice s povinnou zastávkou v bufete U starého bicykla tesne za značkou označujúcou koniec Bratislavy. Od starého bicykla cyklocesta smerom na Zohor už nemá kvalitný povrch, pôvodná asfaltka je plná dier. Keď idete najkratšou cestou na Zohor, po ľavej ruke obchádzate veľké smetisko, ktoré po vetre obdarúva okolie nespočetným množstvom odpadu – najmä igelitových vriec a papiera. Zo Zohora cez Láb je to už len „na skok“ do Plaveckého Štvrtka. Tam bol náš cieľ – navštíviť našu kolegyňu Evku a manželom Jozefom v ich víkendovom dome. Evka sa „pochlapila“ a pripravila nám skvelé jedlo a pitie. Neodmietli sme ani osvieženie v bazéne so slanou vodou a trochu „leňošenia“ na lehátkach.
Cyklojuraj sa vybral trochu náročnejšiu cestu cez Biely kríž, lebo si chcel trochu užiť cestu do vrchu.

Súvisiace akcie:
3. Rohožnícke obecné slávnosti, 15.8.2009
Letný prechod Malými Karpatmi, 4.7. 2009
Cez Biely kríž a Lozorno na Dni zelá do Stupavy 6.10.2007
800. výročie založenia Malaciek - 16.9.2006

Náučný cyklochodník od Devína pozdĺž rieky Morava

Prichádzame k bufetu U starého bicykla

Lacko M.

V Lábe odbočujeme doprava

Vchádzame do Plavecký Štvrtok

V Plaveckom Štvrtku

Našli sme dobrý penzión s reštauráciou

Ubytovanie v penzióne Bocian

V cieli u Evky

Odchádzame

Smer Láb

Zohor

Opäť U starého bicykla

Cyklochodník popri novej hrádzi na rieke Morava

Historický Devín

Požičanie bicykla je drahšie ako v Taliansku (boli sme pri Lago di Garda)