B E R N A R D  C Y K L O K L U B  S L O V A K I A

Cyklo Slovakia Bratislava
Cyklopredajňa Športservis

Cyklocesta čerešňových kvetov - B12 Kirschblütenradweg, 17.4.2010

Parndorf-Ort - Neusiedl am See - Jois -Winden am See - Breitenbrunn - Purbach - Donnerskirchen - Neusiedler See
Dĺžka trasy: 68 km
Počet účastníkov - 11

Tisíce čerešní menia na jar svahy pohoria Leithagebirge, v okolí rieky Leithy, na hranici spolkových krajín Dolné Rakúsko a Burgenland na more bielych až nežne ružových kvetov. Touto záplavou kvetov vedie cyklistická trasa Kirschblütenradweg, nazvaná podľa čerešňových kvetov. Čerešne sú práve v plnom rozkvete, zvolili sme ten správny čas.
Na panónske pomery náročná trasa sa pre nás začína v sobotu ráno na železničnej stanici Petržalka, kde sa nás zišlo 11 cyklistov. Kupujeme spiatočné lístky do Parndorf - Ortu po 6 € aj s bicyklom. Z Parndorf - Ortu prídeme cez Neusiedl am See do obce Jois, kde odbočujeme vpravo do kopcov. Množstvo informačných tabúľ poskytuje informácie o krajinných a kultúrnych zvláštnostiach. Ponad obce Winden am See a Breitenbrunn prichádzame do Purbachu, kde si dáme v reštaurácii Türkenkeller obed. Odtiaľ opäť do kopcov a cez Donnerskirchen sa spúšťame dolu, kde sa napájame na okružnú cyklocestu B 10, vedúcu okolo jazera Neusiedler See. Späť sa vraciame už po rovine popri jazere. Je dosť nepríjemný a chladný protivietor, ale slnečno.