B E R N A R D  C Y K L O K L U B  S L O V A K I A

Sardínia
Dĺžka trasy: 550 km

Mapa ostrova Sardínia

Cyklistický klub Apollo zorganizoval zájazd na Sardíniu v dňoch 8. - 17.6.2007.
Bicykle sa nakladali v Slovnafte v noci zo 7. na 8.6. Nadránom sme vyrazili smerom na juh cez Rakúsko do Talianska, cieľom bolo Livorno, kde sme nastúpili na trajekt o 21:30 hod.
Cesta loďou rýchlo ubiehala, všetci si dobre pospali a ráno okolo 8. hodiny sme sa vylodili. Keďže sme mali pred sebou celý deň, využili sme ho výletom na sever do najznámejšej výletnej oblasti Sardínie – Costa Smeralda s centrom Porto Cervo. Porto Cervo je výletným sídlom postaveným v 60-rokoch arabským šejkom a je to dodnes miesto, kde trávia voľný čas milionári. Okolo 13. hod. sme opäť nastúpili do autobusu a nasledovala cesta na juh cez celý ostrov až do nášho výletného centra Porto Corallo.

V nedeľu sme absolvovali prvý cyklistický výlet na juh na Costa Rei považované za dovolenkovú perlu juhovýchodnej Sardínie. Nachádzajú sa tam krásne široké pláže s bielym pieskom. Prešli sme 92 km priemernou rýchlosťou 25,1 km/h.

V pondelok sme si dali odpočinkový deň, išli sme si pozrieť mestečko Muravera, urobili malé nákupy a popoludní sme sa išli kúpať na našu pláž do Porto Corallo. Urobili sme len 25 km.

V utorok nás čakala najnáročnejšia etapa do okolitých hôr. Trasa viedla cez San Vito do Ballao, potom San Nicolo, Villasalto a naspäť cez San Vito do Porto Corallo. Prvá časť bol tiahly výstup krásnym údolím do výšky ca 270 m n.m., nasledoval relatívne prudký zostup do Ballao (100 m n.m.). Za Ballao asledovalo dlhé stúpanie až do San Nicolo (440 m n.m.), nasledoval krátky prudký zjazd až do výšky 270 m n.m. Tu začal náročný výstup v horúčavách nad 30 st.C do Villasalto (630 m n.m.). Bola to skúška kondície a vôle, dochádzala voda, na vrchole boli všetci šťastní, že to zvládli. Na všetkých však čakala veľká odmena, lebo za Villasalto sa objavila krásna scenéria okolia a dlhý zjazd až na hlavnú cestu spájajúcu Ballao so San Vito. V San Vito sme si dopriali zaslúžené občerstvenie v miestnej krčmičke a unavení sa vrátili domov. Trasa merala 97 km, priemerná rýchlosť tých lepších bola 18,6 km/h, trasu absolvovalo 15 cyklistov.

V stredu sme si dožičili plážový deň. Vybrali sme sa na sever do oblasti dedinky Quirra, kde sú takisto krásne široké pláže, navyše takmer úplne ľudoprázdne. Pravdepodobne aj preto, lebo v okolí sú vojenské objekty s množstvom satelitov. Trasa merala 42 km, ale niektorí nadšenci, ktorí neobsedeli na pláži, pokračovali ďalších 25 km do mestečka Tertenia.

Vo štvrtok sme boli - okrem Cyklolaca s manželkou - bez bicyklov. Vybrali sme sa na poznávací výlet do Cagliari a Barumini.
Cagliari je hlavné mesto provincie Sardínia, má 250.000 obyvateľov, veľký prístav. Autobus sme zaparkovali v prístave a vyšli sme do mesta na prehliadku. Prešli sme obchodnými ulicami až na vyhliadku SanRemy a odtiaľ do starého mesta na vŕšku (Castello). V tieni úzkych uličiek sme sa cítili veľmi dobre, prezreli si pamätihodnosti na čele so skvostnou katedrálou Santa Cecilia z 13. storočia postavenú v pisanskom štýle. Neobišli sme ani starý rímsky amfiteáter z 2. storočia.
Po krátkej zastávke v obchodnom dome sme pokračovali do SuNuraxi pri Barumini, najvýznamnejšej pamiatke megalitovej kultúry na Sardínii. Paradoxom je skutočnosť, že bola objavená len „nedávno“ – po 2. svetovej vojne. Megalitové obydlia sa nazývajú nuragy, po náleze v Barumini sa začalo cielené hľadanie a objavili sa ich desiatky po celom ostrove. Nurag v Barumini bol postavený v niekoľkých etapách od 18. storočia pred n.l. až po 6. storočia n.l. Dominuje mu centrálna pevnosť s múrmi vysokými do 20 m, niektoré kamene vážia aj niekoľko ton. Na strednom mininádvorí dominuje studňa. Návšteva nuragov nadchne každého návštevníka, ide svojim spôsobom o jedinečné architektonické diela na svete.

V piatok niektorí si dali záverečnú cyklistickú etapu, viacerí však dali prednosť nákupom v okolitých mestečkách Muravera a Villaputzu a popoludní poslednému slneniu na pláži a kúpaniu v mori. Tí druhí urobili menej ako 40 km. Počas pobytu asi najviac bicykloval Cyklolaco, ktorý najazdil vyše 550 km.

Pri návrate domov v Bratislave potešilo privítanie pod Starým mostom ostatnými členmi BernardCykloklubu – Majom, Jarom a Andreou.
Na oslavy sme mali aj ďalší dôvod, náš priateľ Sašo sa dozvedel, že je prvýkrát dedkom, tak sme to aj patrične na mieste oslávili. Prajeme mu, nech je vnúča zdravé a nech si ho šťastný dedko aj poriadne užije.

Poďakovanie patrí vedeniu cykloklubu Apollo na čele s predsedom Lackom, ktoré opäť zorganizovalo jednu perfektnú akciu. Nesmieme zabudnúť ani na kuchárku Katku, ktorá v kuchyni doslova čarovala. Tešíme sa na ďalšie spoločné cykloakcie.

Ďalšie fotografie a videoklipy: www.cykloapollo.sk

Podobné akcie v minulosti: Cyklozájazd Korzika 19.5. - 28.5.2006

Dali sme si drink

Pohľad z kaviarničky

Jarka

V kopcoch sa prehrial motor

Bolo potrebné odvzdušniť

Konečne v pozadí naša dedinka

Naše ubytovanie:
Apartmány Porto Corallo

Susedia

Pohľad z balkóna na more

Večer CykloLackova špecialita

V nedeľu pripravení na výlet

Dušan

Plameniaky pri Muravere

Bolo ich tam plno

Juraj

Okúpali sme sa vedľa na pláži

V pondelok ráno len do mesta Muravera

Vraciame sa na obed

Popoludní na pláži

V utorok na horskú etapu

Tretí defekt zo štyroch

Via Manno

Piazza dei Martiri

Bastion San Remy

Pohľad z citadely na prístav

Vstup do starého mesta

Torre dell´ Elefante

Z druhej strany

Úzke uličky

Katedrála Santa Cecilia

Rímsky amfiteáter z 2. storočia n.l.

Zastávka v supermarkete Auchan

Popoludní v Barumini

Pohľad na Nuragy

Takmer všetci ideme na prehliadku

Obdivujeme vykopávky (vľavo)

Staroveký mlyn

Niečo ako sauna so sedením v kruhu

Pohľad na pevnosť

Vchody do nádvoria

V centrálnej veži

Kopula

Pevnosť z 15. stor pred n.l.

Toto je chladnička - celý rok 10 st.C.

Pomaly odchádzame

Vchod je veľmi tesný

Stálo to za to

Cestou späť v kaňone rieky Flumante

V piatok ráno ideme na nákupy

Gabi, Edit, Evka

Plavba trvala 8 hodín

Bolo však dobre

Marta s Lackom na lodi

Vedenie - Lacko, kuchárka, šoféri - ďakujeme..

Kuchárka Katka bola perfektná

Priplávame do Civitavecchie

V Bratislave odovzdávame darček pre Maja

Privítať nás prišiel aj CykloJaro

Sašo sa dozvedel, že je dedom

Pripíjame na prvého vnuka

Stretneme sa spolu na ďalšom výlete